Друк

Залізниця стишує ходу

on .

28.01.2016

Ґрунтовний аналіз наслідків і позицій вантажовласників щодо неприйняття задекларованого підвищення тарифів Укрзалізницею на 30, 40 і 50% призвів до розгляду 22.01.2016 року в офісі EBA (Європейська Бізнес Асоціація) альтернативного проекту Наказу із підвищенням тарифів уже на 15%, який ще буде обговорюватися.

Позиція провідних партнерів Укрзалізниці, а це вугілля, метал, руда, хімія, будівельні матеріали, – зафіксувати, накласти мораторій на тарифи залізниці.

Все-таки участь профільних громадських організацій та виробників в обговоренні проектів законів, постанов та наказів міністерств та відомств є обов'язковою і може бути продуктивною:

1. Шкідливий проект Закону України «Про мораторій та будівництво об'єктів на окремих земельних ділянках в м. Києві» до затвердження нового Генерального плану відхилив Комітет Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.

2. Ґрунтовний аналіз наслідків і позицій вантажовласників щодо неприйняття задекларованого підвищення тарифів Укрзалізницею на 30, 40 і 50% призвів до розгляду 22.01.2016 року в офісі EBA (Європейська Бізнес Асоціація) альтернативного проекту Наказу із підвищенням тарифів уже на 15%, який ще буде обговорюватися.

Позиція провідних партнерів Укрзалізниці, а це вугілля, метал, руда, хімія, будівельні матеріали, – зафіксувати, накласти мораторій на тарифи залізниці.

Усі галузі в слайдах і аналітичних доповідях переконували:

У світі криза, світовий спад експортних поставок, а в Україні до того ж обвал транзитних перевезень. Китай закінчив індустріалізацію, попит на сировину та метал суттєво зменшився. Підвищення тарифів не на часі.

Укрзалізниця переконувала, що без капіталовкладень вона стишує ходу.

Висновок:

1. Усім погано, повсюдно спад.

2. Щодо тарифів остаточного рішення Урядом не прийнято.

3. Залізниця не має затвердженого фінансового плану – і це шкодить економіці України.

Кабмін і Укрзалізниця переконують, але консенсусу не досягнуто.

Капітальні видатки, ділова активність – на паузі.

4. В Укрзалізниці відбуваються позитивні зміни, але вони потребують часу:

4.1. Концентрується увага на перевезеннях, «непрофільні» активи, а це більше 50%, виводяться на баланс місцевих органів.

4.2. Відроджується роль УТЛЦ замість фірм-прокладок «в кросівках». Потрібно укладати прямі договори з УТЛЦ.

4.3. Мають такі наміри: додаткову інвестиційну складову консолідувати і публічно витрачати на оновлення рухомого та тягового складу.
Словом, як казали залізничники «держите мысль».

Президент Всеукраїнської спілки
виробників будматеріалів
І.М. Салій