За січень-липень 2020 року обсяги будівництва доріг та вулиць склали 16,3 млрд грн, за цей же період 2019 року – 8,2 млрд грн, 2018 року – 9,2 млрд грн.
Частка будівництва доріг у виробленій будівельній продукції за 7 місяців 2020 р. зросла до 20,2% (7 міс. 2019 р. – 10,0%, 7 міс. 2018 р. – 15,1%).
Відповідно і виробництво щебеню за 7 місяців 2020 року порівняно з аналогічним періодом 2019 року зросло на 7% (за 7 міс 2019 р. порівняно з 7 міс. 2018 р. – падіння на 6%).
Саме будівництво зосередилось на капітальних та поточних ремонтах – 32,2%, реконструкції та технічному переоснащенні – 27,1%.
Та й відносно до 7 місяців 2019 року падіння обсягів будівництва спостерігається в 19 регіонах, в тому числі і в столиці – 94,1%. Тоді як частка Києва у загальному обсязі будівництва із 80,9 мдрд грн – 23,4% (18,9 млрд грн).
Галузь оживає і видибує потихеньку.
Терміново потрібна давно обіцяна іпотека під 2%, 4%, 6%.
Потрібно усмирити крахоборів із ДАБІ та інших дозвільних структур.
Потрібні масштабні інфраструктурні проекти:
- Будувати заводи та фабрики, масово розбудовувати різноманітні технопарки.
- В Києві розпочати будівництво нових мостів і приглядатись до транспортних тунелів під Дніпром, багаторівневих розв’язок на зразок «мост устал», потрібно одночасно розбудовувати з десяток перехресть.
- Київські трамваї – на без шпальну технологію.
- Метро будувати безперервно по 2-3 станції на рік в Києві, прискорити в Харкові та Дніпрі, розпочати проектні роботи у Львові та Одесі.
- Залізниця повинна забезпечувати швидкість в 300-350 км/год.
Тут лібертаріанці не в темі, їм в допомогу потрібні управлінці «старої закалки» і масштабу, єдність фахівців усіх поколінь.
Президент Всеукраїнської спілки
виробників будматеріалів
Іван Салій