ВІДКРИТИЙ ЛИСТ ДО УРЯДУ «ЗАСТЕРЕЖЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНИХ»

Проект закону №2698 «Про надання будівельної продукції на ринку» потрібно прийняти терміново у другому читанні, щоби розпочався процес його усвідомлення і організаційні заходи – років на три-чотири.

Проект всеохоплюючий, об’ємний, рамковий на 46 статей із неймовірно задовгими прикінцевими положеннями: європейську практику на нашу дійсність нав’язують.

Закон розумом не охопити, практики недочитаються. Та й новизни в підтвердженні придатності, технічних регламентів обмаль, новизна – в нових вікнах «можливостей», в управлінні.

Ще новизна – уся відповідальність за продукцію та фінансування контролюючих і організовуючих структур – беззастережно покладена на вітчизняного виробника.

Захист вітчизняного виробника – не передбачено.

Закон почне працювати, коли будуть сформовані нові органи управління і почнуть вести «лінію» органи технічної оцінки усіх форм власності (ст. 31), Керівна рада організації цих органів сформована на корисних началах (ст. 34), тобто замість департаменту в міністерстві буде Комісія з технічного регулювання та буде утворена Національна організація органів технічної оцінки з елементами самоврядності та платності послуг.

Закон 20 разів відсилає виробників до актів, які колись розробить якийсь Уряд, Кабінет Міністрів.

Недоречно перевищені, як і тепер, повноваження Мінекономіки та ігнорована участь Мінрегіону в стандартизації для будівництва.

Майже третина чинних будівельних норм була затверджена більше, ніж 40 років тому. На сьогодні близько 75% норм є застарілими та потребують негайного оновлення та приведення у відповідність до регламенту ЄС 305/2011.

На найвищому, законодавчому рівні вводяться терміни, які доречно вводити в актах Кабміну, міністерств та інших державних органів, бо вдосконалення, а значить зміни та доповнення – неминучі вже на другий день після оприлюднення закону. Мало доречний і детальний опис процедурних питань, які життя буде змінювати.

Зроблена велика справа із запізненням на 3-4 роки, а тепер імплементація без ентузіазму, мотивації і чіткості – на роки.

Дивно, найзлободенніше – державний ринковий нагляд, державний ринковий контроль (ст. 43-46)  – на останок і побіжно, і без акценту на захист і розвиток вітчизняного виробника.

А тут, зараз, Прем’єр Д. Шмигаль (раніше Прем’єр В. Гройсман, О. Гончарук) вкотре реформують ДАБІ. Відповідно до Концепції закону №2698 із нових структур на базі ДАБІ є можливість негайно утворити державний ринковий нагляд і контроль, які ДАБІ ігнорувало через «недохідність».

Готується друге читання закону. Було б доречно обговорити майбутні заходи виконавцям саме зараз: бо якраз їхнє відношення не оприлюднювалось, а закон виконувати їм. В ст. 10 – внести концентровано суто відповідальність Мінрегіону та Мінекономіки.

А постатейне корегування ще не запізно внести авторам, їх помічникам та натхненникам.

З повагою

Президент Всеукраїнської спілки
виробників будматеріалів Іван Салій

 

 

 

ВСІ НОВИНИ СПІЛКИ »

ВСІ НОВИНИ БУДІВНИЦТВА »

ВСІ АНОНСИ ТА ВАЖЛИВІ ПОДІЇ »