Друк

Криза - ідеальний період для бізнесу, - Володимир Рева

on .

IMG 2654В рамках I Національного з'їзду виробників і дистриб'юторів будматеріалів України, Build Portal взяв ексклюзивне інтерв'ю у Володимира Реви, співвласника групи компаній «Агромат».

Build Portal: Володимир Іванович, розкажіть про свою діяльність.

Володимир Рева: Складно представляти себе. З одного боку - я співвласник групи компаній «Агромат». Це те, що приносить гроші. Займаємося сантехнікою і всім необхідним для ванних кімнат. Але якби «Агромат» зациклювався лише на цьому, було б несерйозно. Як кажуть англійці, не клади яйця в одну корзину. Тому - окремий напрямок - сировина для керамічної промисловості.

Я як президент Української асоціації кераміки допомагаю іншим компаніям освоювати кар'єри, взаємодіяти з владою та інше. З іншого боку - компанія «Агромат» має три своїх кар'єра і успішно постачає сировину для себе, і для наших партнерів.

Третій напрям - це наукова діяльність, високі технології. Нам цікаві найсучасніші розробки. Ось ми присутні на форумі, де всі говорять про постачання стандартної продукції до Європи. Така продукція там і задарма не потрібна - своєї більш ніж достатньо, закривають фабрики і заводи. А ось якщо справа стосується технологічних новинок, європейці готові вкладати гроші - правда, за умови, що у них буде можливість «стягнути» нашу технологію. Так що новинки продавати можна і потрібно, а технології - ні в якому разі! Це моє глибоке, егоїстичне, національне переконання (сміється).

Також ми ретельно відбираємо гідних студентів в Київському національному університеті будівництва і архітектури для роботи в області керамічної промисловості. Кадри необхідно готувати заздалегідь, а не шукати на ринку.

Build Portal: На вас якимось чином відзначилися нелегкі часи, які зараз переживає будівельний ринок і країна в цілому?

Володимир Рева: Я переконаний, що криза завжди в голові - не в економіці, а в головах людей. Тому що справжня криза - це коли їсти нічого, одягнутися немає в що і ніде провести ніч. А коли здорові люди кажуть, що їм виплачують маленьку соціальну допомогу - вибачте! Руки, ноги, голова є - працюйте. Ось про пенсіонерів я, звичайно, згоден. І взагалі, кризи бувають різні. Економічна криза - Велика депресія - була і в Штатах, як ми пам'ятаємо. Народу платили по 100 доларів і все будували автобани. Аналогічна криза була і в Європі. Діяв план Маршалла - і все відбудували. Тому період кризи для бізнесу - ідеальний період. Так, гривня впала, але для основної маси населення. А для бізнесменів виникли відмінні умови для експорту. Офіційна статистика свідчить, що у 2015 році експорт перевищив імпорт. Ми більше заробили, ніж закупили, тобто ми в плюсі.

Build Portal: Що ви можете сказати про співпрацю з Європою, як ви його бачите? Чи можуть українські компанії реально вийти на європейські ринки і конкурувати з місцевими виробниками?

Володимир Рева: Ринок Європи - дуже своєрідний і закритий. Всі прекрасно розуміють, що ISO 9001, ISO 9002 - це, по суті, митні закони, які в прихованій формі зупиняють поставки продукції в Європу. Як працювати з Європою? Я вже говорив: це може бути або глибока переробка первинної сировини, або агропромисловий комплекс - той, що є у нас, але немає у них. Ми були житницею Європи - рано чи пізно ми і будемо житницею Європи, якщо не Європи, то Азії. Що стосується співпраці в будівельних сферах, у нас є великі переваги - дешева кваліфікована робоча сила і сприятливе оподаткування. Що б там не говорили на цю тему. Держава начебто і пресингує, але в Швеції, наприклад, податок на прибуток становить 60%, і від нього нікуди не дінешся. До того ж, всі його платять. У нас зробіть податок хоч і 100% - його ніхто платити не буде. Закони - одне, об'єктивна реальність - інше.

Понад мільйон українців тимчасово працює в Європі, тому що у нас немає де працювати. Європейців потрібно підштовхувати до створення виробництва тут. Європа буде автоматом отримувати прибуток, а частина буде залишатися в Україні. Відмінний приклад - Cersanit - австрійський капітал, потужне підприємство по плитці і сантехніці, Житомирська область. Працює і на внутрішній ринок, і на зовнішній. Європа буде рада нас бачити, але за умови, що ми будемо сильними гравцями ринку.

Build Portal: Які ваші плани на 2016 рік?

Володимир Рева: Для нас зараз важливо підвищити якість продукції на наших кар'єрах. Тобто ми робимо ще більш глибинну переробку сировини. Ми вже вийшли на склозаводи з нашою продукцією. З точки зору високих технологій, ми постійно шукаємо розробки, які у всьому світі перебувають на стадії вивчення. Якщо це обладнання - то експериментальне, причому кращих машинобудівних заводів Європи. Технології у нас завжди були, просто їм не знаходилося практичного застосування. Наприклад, зараз ми розробляємо самопідігріваючу керамічну плитку - з нагрівальним елементом усередині.

Build Portal: Сьогодні у всьому світі гостро стоїть питання енергоефективності. Особливо в Китаї, США - вони попереду планети всієї. Ви працюєте в цьому напрямку?

Володимир Рева: Живий приклад. Ми провели експеримент в Шевченківському районі міста Києва - з усіма актами і висновками. У дитячому садку замість тих конфорок, які там використовувалися, - частина ще радянських часів - поставили наші конфорки, що працюють на товстоплівковій технології. Вони економлять більше 30% електроенергії. При цьому прискорився процес приготування їжі. Зараз міська влада планує запуск такої програми по всьому Києву. Це економія десятків мільйонів гривень. Ось вам реальна енергоефективність!

Build Portal: Дякую за цікаву бесіду!

Джерело і фото: Прес-служба Головного будівельного порталу України Build Portal

Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

03037, м. Київ, а/с 75, e-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ,   Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.